You are currently viewing Hızlı ve kaliteli baskı ürünlerinin ötesine geçin.

Hızlı ve kaliteli baskı ürünlerinin ötesine geçin.

  • Post category:Baskı
  • Post comments:0 Yorum

Hızlı ve kaliteli baskı ürünleri almak, özel bir durum olmaktan çıktı; basımevlerinden çok daha fazlası bekleniyor artık. Bunların başında da iyi iletişim geliyor – basımeviniz ihtiyaçlarınızı iyi anlamalı, iyi çözümler geliştirip size anlatmalı, işinizi kolaylaştırarak zamandan tasarruf etmenizi sağlamalı.

Günümüzde baskı hizmetlerini belli bir standartta sunan basımevi sayısı oldukça arttı; artık baskı işlerini makul sürelerde yaptırmak, düzgün ürünler almak çok zor değil. Ne var ki basımevlerinin işlevi artık bu kadarla sınırlanmıyor; baskı ürünlerinin hızlı ve kaliteli bir şekilde müşteriye sunulması, asgari şart olarak görülüyor. Basımevleri, “ürün tanımla – teklif al – değerlendir – sipariş ver” sürecinin ötesine geçmeye yöneliyor.

Basımevinizin size daha fazlasını sunması için, aşağıdaki beklentilerinizin karşılanmasını isteyebilirsiniz:

Basımeviniz sizi tanıyor mu? Çalıştığınız basımevi yalnız sektörünüzü değil, şirketinizi ve departmanınızı da yakından tanımalı, ihtiyaç ve beklentilerini bilmeli. Sipariş ettiğiniz baskı işlerinin amacını kavramalı ve buna göre çözüm üretmeli, gerekirse size yeni öneriler sunabilmeli.

Basımeviniz sizin yanınızda mı? Çalıştığınız basımevi, sizinle doğru ve hızlı iletişim kurmayı önemsemeli. Yüz yüze anlatmanız gereken projeleriniz için kısa sürede sizin yanınızda olacak, siparişlerinizin üretimini izleyecek ve sizi bilgilendirecek, kolayca ulaşabileceğiniz, işinin ehli bir müşteri ve satış temsilcisi olmalı.

Basımeviniz süreçleri izliyor mu? Baskı hizmetleri söz konusu olduğunda, işin hangi aşamasında olduğunuzu bilmek sizin için çok önemlidir; bunu izlemeye çalışmak da bazen ciddi bir zaman ve çaba gerektirebilir. Oysa basımeviniz süreç izlemesini kendisi yapmalı ve sizi düzenli olarak bilgilendirmeli – teklif talebiniz basımevine ulaştı mı, işleme alındı mı, çok acil olarak beklediğiniz işler geldi mi, binada kime teslim edildi, gibi sorular, siz daha sormadan basımevi tarafından yanıtlanıyor olmalı.

Basımeviniz sizin için neler yaptığını biliyor mu? Basılı malzeme tüketiminizle ilgili bir analiz yapmak istediğinizde, baskı bütçesi oluşturmaya çalıştığınızda pek çok veriye ihtiyaç duyarsınız. Hangi ürünü hangi sıklıkta ve hangi birim fiyatlardan aldınız? Kaç ton kağıt tükettiniz? Siparişlerinizin zamanında teslim edilme oranı neydi? Bu gibi bilgilere erişmek istediğinizde basımeviniz size yardım edebilmeli, hatta bu gibi bilgileri düzenli olarak, raporlar halinde sunmalı.

Basımeviniz, kendi işinizi kolaylaştırıyor mu? Basılı malzemeyle ilgili teklif, sipariş, onay süreçleri, şirket içinde önemli miktarda yazışmaya, bu nedenle de zaman kaybına neden olur. Basımeviniz bu kaybı engellemeli, süreçleri basitleştirerek, otomatize ederek ve internet ortamından yürütülmesini sağlayarak kendi işlerinize daha fazla zaman ayırmanızı sağlamalı. (bkz. ColorNews Kasım 2010, McDonald’s örneği)

Basımeviniz dünya standartlarında iş yapıyor mu? Özellikle uluslararası kurumların tedarikçi standartları, gün geçtikçe daha fazla kıstas içeriyor; tedarikçilerinin de kendileri gibi birçok global standarda uymasını bekliyor, bunlara uyan tedarikçilerle çalışmak istiyorlar. Bunların içinde çevreye duyarlılık, çalışanlara saygı, adil muamele, tüm mali hareketlerin şeffaflığı gibi pek çok konu var. Basımeviniz bu standartlara uymalı; ayrıca kendi kurumsallığını sağlamlaştıracak çalışmalar yapmalı, ölçülebilir ve izlenebilir sistemlere sahip olmalı ve hizmet anlayışını sürekli geliştirmeli.

Bir cevap yazın